torsdag 26. juni 2008

The man in black


Jeg må skrive noen linjer om en kar jeg bare elsker. Jeg snakker om 'the man in black' eller Johnny Cash. I skrivende stund sitter jeg å hører på Higwayman. Nydelig låt!
Det spesielle med den svartkledde trubaduren var at han appellerte til så utrolig mange forskjellige mennesker. Både kristne og atetister elsket ham.
Det er få som kan skilte med så mye suksess og så mange berømte beundrere som Johnny Cash.
Hvorfor kan man spørre seg.
Alle jeg kjenner som virkelig liker Cash, sier at de kjenner seg igjen i tekstene hans. De er så ærlige, så hjertelige. Selv den store teksteforfatteren og sangeren Bob Dylan anså Cash for den største gjennom tidene.
Kanskje det som gjorde Johnny Cash så stor var at han ikke selv gjorde seg så stor, men var seg selv og hadde venner på gata og i hollywood.

Takk for all den fantastiske musikken du gav oss!

Ingen kommentarer: