torsdag 26. juni 2008

Lille speil på veggen der...

..hvem er den mest populære politikeren i landet her.

Jonas Gahr Støre kommer ikke uventet best ut. Selv om jeg ikke er noen AP mann, må jeg si at Støre er den mest kompetente politikeren de har. Har er meget veltalende, ikke så smigrende som Jens (det glatte såpestykket) og høyt utdannet.

Jens har ikke det samme draget lenger og ligger nå bak feks Siv Jensen. Siv er definitivt ingen sjarmbombe med den hese stemmen sin, men hun snakker på mange måter er språk som folk liker og forstår. Meningsmålingene gir FRP imponerende tall, mens AP sliter i motvind.
Jeg skal ikke gå inn på noen politisk analyse her, men det er vel liten tvil om at det rødgrønne prosjektet har vært et særdeles kaotisk prosjekt. Ingen regjering har hatt så mange statsrådsavganger og bytter som denne.

Det blir spennende og se hvilken retorikk de legger opp til før neste valg i 2009. Å omtale seg som alternativet til kaos tror jeg vil fungere svært dårlig. Tar jeg ikke veldig feil tror Jens og CO kommer til å messe veldig mye om fellesskapet. Til det har jeg lyst til spørre, hvilket fellesskap Jens...alle som vil tilbe deg?

Ingen kommentarer: