mandag 15. september 2008

Tanker rundt finansuroen

Etter at giganten Lehmann Brothers måtte kaste inn håndkleet i dag og slå seg konkurs har avisene vært fulle av skremmende overskrifter. Alan Greenspan sier dette er det verste han har opplevet. Norske økonomer står i kø for å kommentere. De fleste er er pessimistiske.
Jeg er også pessimist, men min pessimisme er knyttet til noe større enn det som skjer på børsene.
For dem av dere som har fulgt med på bloggen min har jeg skrevet en del om en ny verdensorden som er i emning. Den nye verdensorden som nå begynner å ta synlig form er fyldig dokumentert i boken Tradegy & Hope til den kjente historikeren Carroll Quigley. I denne boken beskriver han hvordan verdensøkonomien vil ledes inn i en fullstendig kollaps slik at et nytt globalt pengesystem kan innføres. Dollaren vil kollapse fullstendig og erstattes.
Eisenhower sa en gang at det ikke finnes tilfeldigheter i politikken. Det dystre økonomiske bildet vi ser i dag er en direkte konsekvens av pengepolitikken som er ført. Etableringen av The federeal reserve var ikke bare i strid med Grunnloven da den ble innført, men har vært med siden begynnelsen å drive prisene opp og bygge den amerikanske gjelden til himmels. Det samme mønsteret er tilfellet i alle andre land som er knyttet opp i mot en sentralbank.

Alle piler peker i en retning, nemlig en etablering av en global union, med en felles pengeenhet, felles grunnlov (FN), felles militær og politistyrke, felles rettssystem osv. FN, EU, The African Union, The Asian Union, NAU (North American Union), The Transatlantic Union vil sammen utgjøre den nye verdensorden. Landene vil fremdeles eksistere symbolsk, men kun symbolsk.
Vil du ha beviser?
Vel du kan begynne med å lese Tradegy & Hope av Carroll Quigley. Du kan dernest lese igjennom FNs Agenda 21 (21 århundre). Du kan også ta en titt på den kontroversielle Lisboa traktaten som ikke er noe annet enn en ny europeisk grunnlov. Heldigvis er den blitt satt på vent etter at Irlands befolkning stemte nei.

Hva skal man gjøre?
Tja si det. Den globale maktelite vet utmerket godt at de må kræsje økonomien så voldsomt at folk blir desperate etter redninger. Først da kan de komme med løsningen, og løsningen vil bli et helt nytt globalt pengesystem med full kontroll i få hender. Great!
Jeg tror det er for sent å gjøre så mye. Det beste man kan gjøre er å ha en sikker økonomi. Ikke ha for store lån og be til Gud.

3 kommentarer:

Bj sa...

Å invester i sølv er nok smart i disse tider...
Når Amro kommer vil denne lages med sikkerhet i sølv.
Ellers er jo råvarer som gull og sølv som oftes sikring mot inflasjon i usikre tider.

Anonym sa...

Jeg tror du overdriver litt for tiden Morten. Disse "få hendene" du snakker om sitter ikke ved makta lenge nok til få utbytte av dette.

Anonym sa...

Hehe..du må gjøre det bedre enn dette. Hvor mange hender det er snakk om er ikke så nøye. Sovjet under Lenin var styrt av 13 menn helt på topp. Det trengs ikke så mange hender på topp, hvis strukturen er god.
Men for all del. Jeg tar gjerne en diskusjon. Jeg tror ikke at jeg sitter på alle svarene, men jeg er veldig sikker på at jeg sitter på noen ...